top of page

Leadwin Oy:n yleiset palvelusopimusehdot

Jäljemmin "Sopimus". Tämä sopimus on voimassa 1.3.2023 alkaen.

1. Sopimuksen soveltamisala
Tätä sopimusta sovelletaan Leadwin Oy:n (”Leadwin”) ja Asiakkaan (”Asiakas”) välillä (molemmat yhdessä ”Osapuolet”) Asiakkaan tilatessa Leadwinin palveluja ("Palvelu" tai "Palvelut"). Sopimusta sovelletaan kaikkiin Palveluja koskeviin tilauksiin ja muihin Palveluja koskeviin sopimuksiin, ellei muuta ole sovittu.  Sopimuksessa oleva viittaus Leadwiniin tarkoittaa viittausta Leadwiniin, sen tytäryhtiöihin ja/tai kaikkiin sen liikekumppaneihin, jotka ovat valtuutettuja toimittamaan osia Palvelusta Leadwin Oy:n puolesta.


2. Palvelun hinnoittelu
Palvelun hinta on sovittu Asiakkaan ja Leadwinin välisessä tilausvahvistuksessa (”Tilausvahvistus”). Hintoihin lisätään arvonlisävero.   Leadwinilla on oikeus periä viivästyneistä maksuista korkolain mukaista viivästyskorkoa eräpäivästä lukien sekä kaikki perinnästä aiheutuneet kohtuulliset kustannukset.  


3. Sopimusjakso ja Palvelun irtisanominen
Sopimusjakson pituus on sovittu Tilausvahvistuksessa. Molemmilla Osapuolilla on koska tahansa oikeus irtisanoa tämän Sopimuksen mukainen Palvelu Asiakkaan ja Leadwinin välillä päättymään sopimusjakson loppuun. Asiakasta laskutetaan siitä sopimusjaksosta, jossa Osapuoli irtisanoi Palvelun, eikä jo maksettuja laskuja hyvitetä.  
 
Osapuoli voi irtisanoa Sopimuksen välittömästi ilmoittamalla asiasta toiselle Osapuolelle, jos toinen osapuolista rikkoo olennaisesti tätä Sopimusta, eikä korjaa rikkomusta 10 päivän kuluessa siitä, kun se on saanut rikkomuksen yksilöivän ilmoituksen.
 

4. Muutokset sopimukseen ja sopimusehtoihin
Leadwin voi muokata tätä Sopimusta kokonaan tai sen osaa milloin tahansa julkaisemalla uuden version Sopimuksesta Leadwinin nettisivuilla tai ilmoittamalla siitä Asiakkaalle. Muutettu Sopimus astuu voimaan julkaisuhetkellä tai, jos Leadwin ilmoittaa siitä Asiakkaalle, ilmoituksessa mainitulla tavalla. Jatkamalla Palvelun käyttöä tämän Sopimuksen muutosten voimaantulopäivän jälkeen, Asiakas sitoutuu noudattamaan muutettua Sopimusta. On Asiakkaan vastuulla tarkistaa Leadwinin sivuilta säännöllisesti muutokset tähän Sopimukseen.
 
Edellä mainitun lisäksi, tätä Sopimusta ei saa muuttaa muutoin kuin Osapuolten yhdessä siitä erillisesti sopimalla.
 
Leadwinilla on oikeus muuttaa hinnoittelua ja hinnoittelumalleja ilmoittamalla Asiakkaalle muutoksesta kirjallisesti viimeistään yhtä (1) kuukautta ennen uuden sopimusjakson alkamista. Leadwin informoi sähköpostitse Asiakasta hinnoittelumuutoksista. Uudet hinnat astuvat voimaan uuden Sopimusjakson alkaessa.
 

5. Sopimuksen siirtäminen 
Leadwinilla on oikeus ilman Asiakkaan suostumusta siirtää Sopimus oikeuksineen ja velvollisuuksineen kokonaan tai osittain kolmannelle osapuolelle. Leadwinilla on oikeus siirtää Sopimukseen perustuvat saatavansa kolmannelle. Saatavien siirtoa koskevan ilmoituksen jälkeen maksut voidaan pätevästi suorittaa vain siirron saajalle. 
 

6. Palvelut ja Tuki

6.1 Palvelun sisältö
Leadwin tarjoaa Asiakkaalle Palvelua, jonka tarkemmat ominaisuudet on kuvattu Tilausvahvistuksessa. 

6.2 Muutokset palveluun
Leadwin voi muokata Palvelua tai Leadwin-teknologiaa milloin tahansa, mukaan lukien eri toimintojen lisääminen tai poistaminen tai lisäehtojen asettaminen Palvelun käytölle. Leadwin ilmoittaa Asiakkaalle käyttämänsä Palvelun tai Leadwin-teknologian olennaisista muutoksista, vanhentumisesta tai toimintojen poistamisesta. Leadwin ei ole velvollinen tarjoamaan päivityksiä Palveluun. Jos Leadwin kuitenkin julkaisee päivityksen, Asiakkaan on asennettava päivitys kokonaan Leadwinin ilmoituksessa mainittuun päivämäärään tai ajanjaksoon mennessä. Mikäli ilmoituksessa ei ole mainittu päivämäärää tai määräaikaa, päivitys on asennettava viimeistään 30 päivän kuluttua ilmoituksen päivämäärästä. 

6.3 Asiakastuki
Leadwin tarjoaa Asiakkaalle tukea Palveluiden käyttöön liittyvien yleisten ongelmien ratkaisemiseen Leadwinin verkkosivustolla ja erikseen toimitettavilla Palvelun asennusohjeilla. Leadwinin tuki on saatavilla myös ottamalla yhteyttä Tilauslomakkeessa määriteltyyn asiakasvastaavaan. Leadwin ei ole vastuussa tuen tarjoamisesta loppuasiakkaalle. 


7. Palvelun käyttöoikeus

7.1 Asiakkaan käyttöoikeus
Tämän Sopimuksen mukaisesti Leadwin antaa Asiakkaalle maailmanlaajuisen, eiyksinomaisen, ei-siirrettävän, ei-alilisensoitavan, rojaltivapaan lisenssin sopimuskauden aikana Palveluun sekä Leadwin-teknologian käyttämiseen, kunhan pääsy ja käyttö on (a) vain tarpeen Palvelun käyttämiseksi; (b) yksinomaan liiketoiminnallisiin tarkoituksiin; ja (c) käyttö tapahtuu Sopimuksen mukaisesti. 

7.2 Palaute
Sopimuskauden aikana Asiakas voi antaa palautetta Leadwinille. Asiakas antaa Leadwinille pysyvän, maailmanlaajuisen, ei-yksinomaisen, peruuttamattoman, rojaltivapaan lisenssin hyödyntää tätä palautetta mihin tahansa tarkoitukseen, mukaan lukien kehittäminen, parantaminen, valmistus, edistäminen, myynti ja myynti Leadwinin Palveluiden ylläpito. Kaikki palaute on Leadwinin luottamuksellista tietoa.  


8. Palvelun sulkeminen
Leadwin voi välittömästi keskeyttää Palvelujen tarjoamisen Asiakkaalle ja pääsyn Leadwinteknologiaan, jos:  

  • (a) Leadwin uskoo rikkovansa mitä tahansa lakia tai viranomaismääräyksiä  

  • (b) viranomainen vaatii tai käskee Leadwinia tekemään niin;  

  • (c) Asiakas ei päivitä Palvelua tai Leadwin-teknologian käyttöönottoa ajoissa Leadwinin suosittelemaan tai vaatimaan uusimpaan tuotantoversioon;  

  • (d) Asiakas rikkoo tätä Sopimusta tai mitä tahansa muuta osapuolten välistä sopimusta;  

  • (e) Asiakas ajautuu konkurssiin tai joutuu maksukyvyttömyysmenettelyn; 

  • (f) Leadwin uskoo, että Asiakas harjoittaa liiketoimintaa, kauppaa tai muuta toimintaa, joka aiheuttaa Leadwinille kohtuuttoman riskin; tai

  • (g) Leadwin uskoo, että Palvelun käyttö (i) on tai saattaa olla haitallista Leadwinille tai mille tahansa kolmannelle osapuolelle tai (ii) heikentää tai saattaa heikentää Palvelun tai minkä tahansa kolmannen osapuolen järjestelmän turvallisuutta, vakautta tai luotettavuutta (esim. Asiakas käyttää Palvelua massaroskapostin lähettämiseen); (iii) saattaa mahdollistaa tai helpottaa laittomia tai kiellettyjä liiketoimia; tai (iv) on tai voi olla laitonta. 

​

​

9. Immateriaalioikeudet

 

9.1 Palvelun sisältö

Omistusoikeus ja kaikki Immateriaalioikeudet Palveluun ja Palvelun toimittamiseen käytettäviin ohjelmistoihin, sekä kaikkien niiden kopioihin, muunnelmiin, käännöksiin, muutoksiin ja johdannaisiin, ovat Leadwinin ja/tai sen lisenssinantajien omaisuutta. Leadwinilla on oikeus käyttää Asiakkaalle luotua, julkisesti tiedossa olevaa dataa, pohjana yleiskäyttöisille laskuripohjille.  

 

9.2 Ei yhteistä tuotekehitystä 

Osapuolten välinen yhteinen tuotekehitys edellyttää erillistä sopimusta Osapuolten välillä. Mikään tässä Sopimuksessa ei luovuta tai siirrä minkään Immateriaalioikeuden omistusta toiselle osapuolelle. Kaikki oikeudet (mukaan lukien Immateriaalioikeudet), joita ei ole nimenomaisesti myönnetty tässä sopimuksessa, pidätetään.

 

9.3 Asiakasdata, Palvelun käyttö ja Tilastodata 

Asiakas takaa, että Leadwin on oikeutettu säilyttämään ja muuten käsittelemään Asiakasdataa laillisesti Sopimuksen tarkoituksia varten. Asiakas saa käyttää Palveluita vain hyvän liiketoimintaetiikan mukaisesti.  

 

Sopimuksen voimassaoloaikana ja sen jälkeen Leadwinilla on pysyvä, peruuttamaton, siirrettävissä oleva, alilisensoitava ja maksuton oikeus käyttää, kopioida, muokata, paljastaa ja julkaista Tilastodataa millä tahansa ja kaikilla tavoilla ja mihin tahansa ja kaikkiin tarkoituksiin. Leadwin sitoutuu olemaan yksilöimättä Asiakasta tilastotietojen lähteeksi. Leadwin pidättää oikeuden poistaa kaikki maksamattomien, käyttämättömien Asiakkaan tilien tiedot kuuden (6) kuukauden käyttämättömyyden jälkeen. 

​

​

10. Tietosuoja

Tähän Sopimukseen sovelletaan Leadwin tietosuojasopimuksen kulloinkin voimassaolevia ehtoja.   

 

Asiakas hyväksyy, että Leadwin käyttää evästeitä, muita seurantamekanismeja tai muita tapoja tunnistaa käyttäjät Palvelun toimittamiseksi. Asiakas on yksin vastuussa siitä, että Asiakkaan sivustot ja palvelut ovat tietosuojalainsäädännön ja muiden lakien ja säädösten mukaisia, vaikka Palveluita käytetään sivuston tai palveluiden yhteydessä.  

 

Mikäli Palvelua käytetään Asiakkaan verkkosivustolla, Asiakkaan on hankittava verkkosivuston käyttäjien laillisesti pätevä suostumus evästeiden ja muiden seuranta- ja paikallisten tallennusmekanismien käyttöön sekä käyttäjien henkilötietojen keräämiseen, jakamiseen ja käyttöön Palveluiden tarkoitusta varten, lain vaatimusten mukaisesti.  

​

​

11. Vastuunrajoitus

 

11.1 Leadwinin vastuu vahingoista

Leadwinin yhteenlaskettu enimmäisvastuu Sopimuksen perusteella on enintään Asiakkaan Leadwinille kyseiseltä sopimusjaksolta maksamien maksujen määrä.  

 

Osapuolet eivät ole vastuussa mistään: (i) välillisistä, epäsuorista tai ennakoimattomista vahingoista, kuten voiton, tulojen, käytön, liikearvon tai säästöjen menetyksestä, liiketoiminnan keskeytymisestä tai maineen vahingoittumisesta, tai kolmansille osapuolille maksettavista korvauksista, tai (ii) tietojen katoamisesta tai muuttumisesta tai näistä aiheutuneista vahingoista taikka korvaavien tuotteiden tai palveluiden hankintakustannuksista. 

 

11.2 Leadwinin indeminifiointi  

a) Asiakas sitoutuu puolustamaan Leadwinia mitä tahansa Leadwinia vastaan esitettyjä kolmannen osapuolen esittämiä vaatimuksia vastaan siltä osin kuin ne johtuvat tai liittyvät:  

  • (i) Asiakas on rikkonut tämän Sopimuksen mukaisia velvoitteita;  

  • (ii) Asiakkaan Palvelun käyttöön, mukaan lukien henkilötietojen käyttö;  

  • (iii) väite, että mikä tahansa Leadwinille Asiakkaan lisensoiduista merkeistä tai sisällöstäsi loukkaa vaatimuksen esittäneen kolmannen osapuolen oikeuksia, mukaan lukien immateriaalioikeudet; tai  

  • (iv) Asiakkaan huolimattomuudesta, tahallisesta väärinkäytöksestä tai petoksesta.  

 

(b) Asiakas sitoutuu korvaamaan Leadwinille aiheutuneet tappiot, jotka johtuvat tässä kohdassa kuvatuista vaateista tai liittyvät niihin. .

​

​

12. Referenssilupa

Leadwinilla on oikeus käyttää Asiakasta referenssinä tarjotessaan palveluitaan muille asiakkaille. Leadwin voi käyttää Asiakkaan yrityksen logoa omilla verkkosivuillaan ja markkinointi- ja myyntimateriaaleissa viestiessään referenssistä palvelun toimittamisen ajan sekä palvelun toimittamisen tai Sopimuksen päättymisen jälkeen. 

​

​

13. Alihankinta

Leadwin voi ulkoistaa tämän Sopimuksen mukaiset velvoitteensa alihankintana kolmansille osapuolille.

​

​

14. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu  

Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia, pois lukien kansainväliset lainvalintasäännöt.  Sopimuksesta johtuvat erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa, jollei sovintoa saada aikaan muulla tavoin.  

 

​

15. Koko Sopimus  

Tämä Sopimus muodostaa Osapuolten koko sopimuksen ja yhteisymmärryksen Palveluista, ja se korvaa kaikki aikaisemmat ja samanaikaiset sopimukset ja yhteisymmärrykset.

​

​

16. Selviytyminen  

Seuraavat ehdot säilyvät voimassa tämän Sopimuksen päättymisen jälkeen: Sopimuksen kohdat  9, 11 ja 14.  

​

​

17. Määritelmät  

  • ”Asiakasdata” tarkoittaa mitä tahansa tietoja, viestejä tai muuta sisältöä, jonka Asiakas tai  sen verkkosivuston käyttäjät ovat lähettäneet tai lähettäneet Palveluun, jota Asiakas on lisensoinut Leadwinilta. "Immateriaalioikeudet" tarkoittaa kaikkia tekijänoikeuksia, patentteja, tavaramerkkejä, palvelumerkkejä, liikesalaisuuksia, moraalisia oikeuksia ja muita immateriaalioikeuksia.  

  • "Loppuasiakas" tarkoittaa yhteisöä tai henkilöä, joka käyttää Palvelua.  

  • ”Palaute" tarkoittaa ideoita, ehdotuksia, kommentteja, havaintoja ja muuta panosta, jonka annat Leadwinille liittyen Leadwin Palveluun ja Leadwin-teknologiaan.  

  • "Palvelu" tarkoittaa selainpohjaista laskuria, jonka Leadwin tarjoaa Asiakkaalle tämän Sopimuksen mukaisesti. 

​

bottom of page